De grootste sportwedstrijd van de wereld staat voor de deur. In de Verenigde Staten zien velen de Super Bowl als een nationale feestdag. Er zijn echter ook mensen die speciaal voor de reclames de tv aan zetten. De reclames rondom en tijdens de wedstrijd zijn op zijn minst even aantrekkelijk om te zien. 

Volgens Jasper Kersten, ‘Brand Champion’ bij marketingbureau Art of Branding, is alles mogelijk bij de reclames van de Super Bowl. “Er wordt minder bespaard op de productiekosten omdat het mediabudget enorm is. Celebrities, prachtige animaties en gekke stunts. Niks is te gek. Onder de marketingbureaus en adverteerders is het ook een soort krachtmeting. De vraag is ieder jaar: wie maakt het beste spotje?”

Commercials

Bedrijven betalen zo’n 130.000 euro per seconde om hun commercial op tv uit te zenden. Normaal gesproken biedt de reclame de gelegenheid om naar de wc te gaan of je bak chips bij te vullen. Nu is het een niet te missen deel van de Super Bowl. De video’s zorgen voor het nodige vermaak. Van feestende oma’s en opa’s tot worstelende beren, je kunt het zo gek niet bedenken of de reclamemakers gebruiken dit in de speciaal ontworpen reclames voor de Super Bowl.

Celebrities

De nodige celebrities komen voorbij. Dwayne Johnson, ook wel de The Rock genoemd, werkte mee in een reclame voor MilkMustache. Niet alleen Johnson maar ook PSY van Gangnam Style schitterde in een advertentie van Pistachios.

Wil je ook weten waar al deze ophef vandaan komt. Kijk dan de video’s.

Mophie – 2015

Doritos – 2013

Oreo – 2013

Budweiser – 2007