Sport

Hekel aan sporten? Zo blijf je toch gezond! (foto’s)

May 16, 2017 Aaron Schafrat

Gezond blijven. Wie wil dat nu niet? Maar als je fit oud wilt worden, moet je daar iets voor doen. Moet je dan iedere dag uren zwoegen in de sportschool? Nee joh!

Dick Hermans, student, moet soms ook even wat zin maken om lekker te gaan sporten. Daarom gaat hij naar de sportschool van Tilburg University. Daar legt fitnesscoach Andrew van Vliet wat oefeningen uit die je een stuk fitter kunnen maken. “Iedere dag 20 minuten bewegen scheelt al heel veel”, volgens Van Vliet. “Dat mag voetballen of fietsen zijn, maar ook fitnessen. Dat gaan we vandaag doen.” Of Dick er iets van bakt? Dat zie je hieronder!

  • Dick maakt zich klaar om naar de sportschool te gaan. "Pfff, sporten..."
  • Aankomst bij de sportschool. Dick moet nog even zin maken.
  • Fitnesscoach Andrew van Vliet weet wel een goede website voor oefeningen: Men's Health. "Hier vind je vaak lijstjes met oefeningen die je redelijk simpel kunt doen."
  • Tijd om te beginnen met de eerste oefening: de Kettlebell Swing. Eerst hurken, dan omhoog komen en de Kettlebell met gestrekte armen voor je uit houden. Ach, zo'n ding weegt maar 16 kilo...
  • Daar komen de gewichten. Armen strak langs het lijf en dan van laag naar hoog. En, Andrew, doet-ie het een beetje goed?
  • Bij iedere workout hoort natuurlijk de push-up.
  • Met gestrekte rug blijven hangen, dat lukt Andrew wel.
  • Dick heeft er iets meer moeite mee.
  • Met de schouderbladen op de bank, gestrekte rug en weer zo'n Kettlebell op je lijf. Goed voor de billen!
  • Achteraf was het allemaal zo erg nog niet, volgens Dick. "Gun je lichaam dagelijks die 20 minuutjes inspanning." Dus, ook voor de minder sportieve mens, is gezond blijven best te doen.