Iedereen heeft wel eens zin in een lekkere vette hap, zoals McDonalds of Burger King. Ook sporters zijn zo nu en dan in de mood voor een lekker burgertje. Dit moet natuurlijk wel met mate. Als je dan als sporter zijnde een keer zin hebt in fastfood, waar moet je dan zijn?

Het is logisch dat een sportdiëtist afraad om fastfood te eten. Als je dan als sporter toch zin hebt in een ongezonde hap, kun je beter slim kiezen. Sportdiëtist Tara Vossers zegt dat je wel op een paar dingen moet letten, als je er voor kiest om toch deze snelle hap te eten. “De voorkeur is liever om het zelf te maken, maar als je dan toch nog naar een fastfoodketen gaat, kies dan voor iets waar veel groente of salade bij zit en iets van vlees.”

In een onderzoek van 2015 bleek al dat commerciële eiwitshakes soms slechter zijn voor na het sporten, dan een fastfood menu. “Het is belangrijk om te kijken naar de bron, dus wat voor voedingsstoffen er in zitten. Je moet er dan vooral op letten dat er voldoende eiwitten, koolhydraten en vocht bij zit. “Als je een whey eiwitshake (een shake met extra veel eiwitten) neemt of een stuk vlees pakt met net zoveel eiwitten, dan kan je beter dat stuk vlees pakken. Dus het ligt aan het soort fastfood waar je voor kiest”, zo legt Vossers uit. Dus zo nu en dan een lekker burgertje na de training, kan helemaal geen kwaad.