Afgelopen maandag coverde Dries Roelvink voor de allereerste keer in een uitverkocht Paradiso nummers van Neil Diamond en David Bowie. Verassend aangezien de man van de gele zwembroek bekend staat om vrolijke meezingers als ‘Ik kom er aan’. Stefan Raatgever, popjournalist van Het Parool, laat zijn licht schijnen over deze switch.

Raatgever was maandag aandachtig toeschouwer bij de show van Dries Roelvink. “Vooraf had ik geen verwachtingen. Het was een vrolijke show, zoals altijd bij Dries. Hij is een sympathieke gastheer.” Naast het andere genre geen echte verassingen dus. “De gratis broodjes die geserveerd werden was de grootste suprise.”

De beelden van de nieuwe move van Dries Roelvink in Paradiso, Amsterdam. ‘Paradriso’, zoals de show heet.

De volkszanger wil zichzelf  ‘herpositioneren’ en een serieuzer imago kweken. De popjournalist van Het Parool denkt niet dat dit meteen zijn fans bereikt. “Zijn bedoeling was om te kijken hoe de covers van zijn helden zou vallen. Hij kan dat genre prima hebben. De respons in de zaal bij zijn feestnummers was echter veel groter.”

Niet onderscheidend

Voorzichtig omgaan met de verandering van repertoire is slim volgens Raatgever. “In één klap overstappen naar de softrock zal hem veel fans kosten. Daarnaast is hij niet onderscheidend genoeg voor de absolute top. Dries’ herpositionering laat dus nog even op zich wachten.”

Tevreden gezichten

Deze man kan wel respect opbrengen voor de verassende overstap.

Dries voorafgaand aan zijn show