De Nederlander heeft het erg druk en dat merken de online winkels ook. Ons geshop op internet is flink gestegen de afgelopen jaren. Dit blijkt uit cijfers van het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek). Op dit moment koopt 29 procent van de Nederlanders levensmiddelen online, dat is het hoogste percentage in Europa en veertien procent meer dan in 2013.

Tegenwoordig hebben we allemaal wel eens iets online besteld. Een trui, schoenen, make-up, een oplader, noem het maar op. Maar voortaan bestellen we ook onze levensmiddelen online.

Bestellen bij Albert
Albert Heijn had als eerste supermarkt een webshop voor consumenten en is tot op heden nog steeds de grootste. Bij deze online winkel kan je ook producten bestellen van de Etos (drogist) en Gall&Gall (slijterij). “Veel mensen combineren online en in de winkel boodschappen doen”, vertelt Anoesjka Aspeslagh, woordvoerster van Albert Heijn. “Het grootste deel van de Nederlanders doet nog steeds gewoon boodschappen in de winkel, maar het online levensmiddelen kopen kent een enorme stijging in de afgelopen jaren”, zegt Aspeslagh.

De werkende mens
De getallen zijn in procenten nog niet te vergelijken omdat het verschil tussen boodschappenkar en online winkelmandje nog te groot is. Aspeslagh vertelt: “Wel merk je dat de werkende mens wat vaker online zijn of haar boodschappen doet, omdat het veel tijd scheelt in de drukke agenda’s. Ze kunnen op de webshop een tijd aanvinken hoe laat ze de boodschappen willen ontvangen zodat het past in hun drukke schema.”