Op termijn zullen de dochtermerken, zoals Telfort, XS4ALL en SIMYO, van KPN verdwijnen. KPN kondigde aan het bedrijf te gaan versimpelen en zich meer te willen focussen op KPN zelf. Maar wat nou als je een abonnement hebt bij een van deze providers?

Het afstoten van de merken is een reactie op de toenemende concurrentie. De samenwerking tussen Vodafone en Ziggo, maar ook de samenwerking tussen T-Mobile en Tele2 wordt gezien als concurrentie. Maar de merken waar KPN vanaf stapt zijn vaak goedkoper, dus als je daar een abonnement hebt zal dit omgezet worden naar een KPN-abonnement. KPN is duurder dan haar dochtermerken maar volgens Ellen van Heerwaarden, KPN woordvoerder, gaat daar zeker verandering in komen. “We willen de klanten op verschillende segmenten tegemoetkomen. Dus ook op het gebied van abonnementen willen we iets voor onze klanten betekenen.”

De komende twee jaar gaat KPN kijken hoe ze de sterke eigenschappen van alle bedrijven bij elkaar kunnen gaan voegen. “In 2019 en 2020 willen we gaan kijken hoe we de sterke eigenschappen van de bedrijven, zoals op het gebied van service, samen kunnen gaan brengen om op lange termijn verder te gaan als één KPN,” zegt van Heerwaarden.

Hieronder kun je zien wat het verschil is tussen KPN en de andere merken.