De Nationale Postcodeloterij, Unilever en Albert Heijn slaan voor het tweede jaar op rij de handen ineen om mensen te motiveren duurzamer te eten. Samen starten ze wederom de landelijke campagne “Doe maar lekker duurzaam”.

Huishoudens die meespelen met de Postcode Loterij krijgen tussen 11 en 18 september een cadeaukaart ter waarde van 12,50 euro, waar duurzame levensmiddelen mee gekocht kunnen worden bij de Albert Heijn. Op deze manier kunnen consumenten gratis bekend worden met duurzamer voedsel, zodat ze in de toekomst vaker dit soort producten kunnen kopen. De cadeaubon blijft geldig tot en met zondag 4 oktober. Albert Heijn blijft ook na de actie consumenten overtuigen tot het kopen van duurzame producten. “Onze duurzame producten blijven we natuurlijk ook na deze campagne onder de aandacht brengen. Je treft ze bijvoorbeeld aan in onze commercials op radio of televisie, maar ook in printadvertenties, in de Allerhande en bonusfolders.”

Naast deze cadeaubon krijgen deelnemers ook een receptenboekje met acht recepten voor vier personen. Het doel van dit receptenboekje is om consumenten te laten zien hoe lekker en makkelijk duurzame gerechten eigenlijk zijn. Deze producten worden voorzien van een “Doe maar lekker duurzaam”-logo, zodat duidelijk wordt welke producten onder de actie vallen.

De Nationale Postcode Loterij heeft bevestigd dat het project volgend jaar terugkomt. “Het is een meerjarig project, het past bij ons doel tot een groenere wereld. Duurzaamheid zit in het DNA van onze organisatie. Zo steunen wij 92 goede doelen, onder meer goede doelen die gericht zijn op duurzaamheid”, aldus een woordvoerder.