Snapchat heeft een nieuwe manier gevonden om geld te verdienen. De feature die ervoor zorgt dat je er met één klik uitziet als een regenboogkotsend blozend meisje, krijgt er een aantal gesponsorde effecten bij.

Een selfie met op de achtergrond het decor van de nieuwste actiefilm, het zou zomaar een nieuw effect van Snapchat kunnen zijn. Volgens The Financial Times werkt de populaire app samen met bedrijven en filmproducenten aan speciale, gesponsorde effecten. Tijdens Halloween worden bijvoorbeeld enge monsters aan je selfie toegevoegd.

Emoties
Tim Bouwens is social marketeer en oprichter van Raptor, een bedrijf dat ondernemingen helpt met adverteren op social media. Hij vindt het een goede zet van Snapchat. “Er worden geen ‘snaps’ gepromoot over specifieke films of producties, maar er wordt ingespeeld op de beleving rondom de productie. De effecten maken emoties los en dat zorgt ervoor dat gebruikers hun foto willen delen.”

Op internet is steeds meer reclame te vinden. Op Youtube kijk je een reclame voor je filmpje start, Twitter heeft uitgelichte tweets en ook op Facebook en Instagram is reclame onvermijdelijk. Volgens Bouwens is er een overload aan reclame op internet. “Gebruikers worden al enige tijd verpletterd onder reclame. Het is voor sommigen reden om te stoppen met Facebook.”