Snoepen en toch gezond bezig zijn. Snoepfabrikant Fruitfunk uit Tilburg gaat het binnenkort waarmaken. Het Tilburgse bedrijf gaat het snoepgoed ontwikkelen in samenwerking met Disney. Het zal volledig uit fruit bestaan.

Rinze Hooijschuur, communicatiemedewerker bij Fruitfunk, vertelt dat zij merken dat de consument zoekende is naar een gezonder alternatief. Dit voelen zij aan door de ervaring die zij opgedaan hebben in de dynamische wereld van de zoetwaren.

“Om te voldoen aan die vraag heeft Fruitfunk een product ontwikkeld dat honderd procent gemaakt is van fruit maar ook de look & feel heeft van een snoepje”, vertelt Hooijschuur over het project. De samenstelling van het snoepje zorgt ervoor dat kinderen geen zogenaamde sugar rush meer ervaren. “Door een speciaal proces blijven vezels, vitaminen en mineralen bewaard in het product. Dit zorgt ervoor dat de natuurlijke suikers die in fruit voorkomen langzaam worden opgenomen in het bloed.”

Marketing
Gezond snoep verkopen is niet makkelijk. Het imago van Disney zorgt er wel voor dat dit een stuk eenvoudiger wordt volgens Hooijschuur. “Een leuke Cars of Frozen verpakking verlaagt de drempel voor kinderen om een gezonder alternatief te proberen. Dit zorgt er ook voor dat een snoepje geen felle kleuren hoeft te hebben om het er lekker uit te laten zien.” Dit maakt het voor de ouders ook makkelijker. “Ouders hoeven hun kind er niet van te overtuigen om het snoep eens te proberen want vaak zullen ze er zelf om vragen”, voorspelt Hooijschuur.

Vezels Tool snoep

Bron beeldmateriaal: Fruitfunk