De Bruna pakt dit jaar uit met hun schoolartikelen. Na het faillissement van de V&D is er een gat in de markt ontstaan die de boekenketen probeert op te vullen met een groot assortiment en verschillende pop-up stores. 

“Vroeger verkochten we al wel rugzakken en agenda’s, maar nu hebben we er een hele lijn bij”, zegt Linda Eradus, persvoorlichter bij Bruna. In de winkels wordt een groot gedeelte nu beschikbaar gemaakt voor schoolspullen. Zo ook in de Bruna in Tilburg waar Davey van Roemburg leidinggevende is: “De helft van de winkel gaat ingericht worden voor de schoolartikelen. De schoolagenda’s liggen nu al in de winkel en over twee weken komen daar de andere spullen bij.”

Meer klanten door V&D
Van Roemburg verwacht meer klanten te ontvangen na het wegvallen van de V&D. “Ik denk dat er minstens 50% meer verkocht gaat worden”, vertelt hij. “Het publiek dat anders naar de Schoolcampus gaat, gaat nu uitwaaien over andere winkels. Het percentage is wel afhankelijk van je winkel en of er een V&D in de buurt heeft gestaan.”

Op 8 juni komen er ook twee pop-up stores bij in Utrecht en Eindhoven die volledig worden gebruikt voor de verkoop van schoolspullen. Ook is voor het eerst het hele schoolassortiment te bestellen via internet.