TILBURG – Het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) lanceert een nieuwe dienst om bedrijven in geval van crisis te helpen. Met behulp van ANP Crisismonitor weten bedrijven 24/7 hoe de media op de crisis reageren.

Door middel van monitoringstools kan de impact van online en offline berichten dag en nacht gevolgd worden. Met de ANP App krijgen bedrijven ook toegang tot het laatste nieuws met relevante bronnen, inclusief social media. Daarnaast maken informatiespecialisten analyses van de aandacht in de media en verwerken die in rapportages die continu actueel zijn.

Commercieel directeur ANP Eline Deijs: ‘’ANP levert niet alleen nieuws voor bedrijven, we monitoren ook al vijftien jaar lang hoe die bedrijven in het nieuws komen. Bedrijven kunnen nu aangeven dat ze in crisis verkeren. Ze kunnen dan dankzij ANP Crisismonitor te allen tijde in te gaten te houden hoe de media op de crisis reageren. Eén telefoontje naar het speciale crisismonitoringsnummer is voldoende om hulp te krijgen.’’

Het ANP levert jaarlijks honderdduizenden nieuwsberichten. Naast een jarenoude relatie met de Nederlandse media, functioneert het persbureau ook op internationaal niveau. Bedrijven kunnen bij het ANP terecht voor mediadistributie, mediamonitoring, strategische analyses, content-creatie en andere services. Het aantal bedrijven. organisaties en overheidsinstanties dat met het ANP samenwerkt groeit snel.

Bron: ANP