In Nederland telt het merk Red Bull 17 atleten, waaronder de onlangs gecontracteerde formule 2 coureur Richard Verschoor. “Het is de missie van Red Bull om talenten zo jong mogelijk te scouten, en ze vanaf dat moment ‘vleugels’ te geven door middel van sponsoring.” zegt Gilles Rijk, Student Brand Manager van het drankjes-merk. Maar wat maakt Red bull nou een aantrekkelijk merk om mee samen te werken?

Een onderdeel van Red Bull is Red Bull Sports. Diverse sporters worden gesponsord door het merk, met ongeveer 800 sporters wereldwijd. Het merk Red Bull is vooral bekend met haar extreme sporten zoals snowboarden, skateboarden en Formule 1.”Een goed voorbeeld hiervan is de nu nog onbekende Richard Verschoor, de 16 jarige Formule 2 coureur die waarschijnlijk in de voetstappen van Max zal gaan treden.” 

Red Bull Extreme Sports

Over het algemeen heeft Red Bull onder jongeren het ‘stoere’-imago, want met een blikje Red Bull in je handen zie je er al snel ‘cool’ uit. Door dit imago is het ook zo dat de Extreme Sports die Red Bull sponsort, het merk bekender hebben gemaakt. De drankgigant is zelf evenementen op gaan zetten in de extreme sports zoals Crashed Ice, Bowl-A-Rama en the X Games. Dit zijn allemaal wedstrijden/evenementen die onder naam van Red Bull worden georganiseerd en/of gesponsord.

Focus op ‘normale sport’

Red Bull wordt over het algemeen niet positief aangekaart als sportdrank. Daar wil het merk verandering in brengen door zich te verdiepen in de normale sporten. Vanwege de nominatie voor het Gouden Windei, zijn zij meer gaan focussen op die kant van de sportbranche.