KPN zit weer in het zadel waar het jarenlang in heeft gezeten. De telecommaatschappij wordt, na drie jaar als partner, nu officieel hoofdsponsor van de hoogste voetbalcompetitie van Nederland.

“We herleven dus als het ware ‘die goede oude tijd’”, zo vertelt Maarten van Rooijen, communications director bij FOX Sports Eredivisie. “De naam verandert overigens niet, zoals dat in de geschiedenis wel gebeurde.” De aanwezigheid van KPN als hoofdsponsor zal volgens Van Rooijen in eerste instantie vooral blijken uit meer zichtbaarheid tijdens wedstrijden.

De reden dat KPN de werkzaamheden met de Eredivsie uitbreidt, is de nieuwe koers die de hoogste voetbalcompetitie gaat volgen. Met ingang van het seizoen 2017/2018 gaat de Eredivisie werken met maximaal twee hoofdsponsoren. Dit betekent dat niet alleen KPN als hoofdsponsor geldt, maar ook de Maatschappelijk Partner Vriendenloterij.

Landelijke kracht
Van Rooijen put kracht uit het landelijke karakter dat de Eredivisie met zich meebrengt. “KPN heeft de keuze gemaakt om in te haken op het landelijke aspect van de Eredivisie. In de meeste provincies zit wel een club die vertegenwoordigd is in de hoogste klasse, dus er is wel degelijk een sterke samenhang bij het Nederlandse volk.”