In het tweede kwartaal van dit jaar is voor 440 miljoen euro aan thuisbezorging van maaltijden besteed. Volgens een rapport van ABN Amro is vooral pizza favoriet. Concurrent Albert Heijn blijft kalm onder de grote winstmarges van websites als thuisbezorgd.nl: “De groei zit aan meer kanten”.

Gezinnen, jongeren, senioren: de thuisbezorgmarkt bereikt steeds meer doelgroepen. Bestel- en betaalgemak in combinatie met de vindbaarheid van (online) fastfoodketens is voor veel mensen een doorslaggevende factor om hun avondmaal thuis te laten te bezorgen. De onderzoeker van ABN Amro ziet de komende jaren veel groeimogelijkheden voor de (online) restaurants.

Diversificatie
Volgens een woordvoerder van Albert Heijn gaat de supermarktketen zich de komende jaren niet bezig houden met het thuisbezorgen van verse pizza’s: “Het gemakzucht van de consument neemt toe. Dat betekent voor ons dat we gaan diversificeren in ons hele productaanbod. De groei zit aan meer kanten dan de thuisbezorging van verse pizza’s.” Als voorbeeld noemt de woordvoerder de Allerhande maaltijdboxen. “De boxen bestaan al langer, maar sinds kort bestaan ze ook voor één dag in plaats van voor een hele week.”