Volgend jaar zal de naam van BWT Racing Point vervangen worden door die van Aston Martin F1. Sebastian Vettel heeft op 10 september 2020 bekend gemaakt dat hij volgend seizoen het rood van Ferrari zal inruilen voor dit ‘nieuwe team’. Volgens Anthony Durkin, eigenaar van F1armchairexperts.com en de gelijknamige Facebook groep, is dat een pure marketing move.

Durkin, die een full-time job heeft aan het onderhouden van zijn website vertelt dat Vettel zijn tranfer van Ferrari naar Aston Martin vooral voor de marketing van het team is. Het zal het ze namelijk veel bekendheid en ook inkomsten opleveren. Dit komt vooral door het succesvolle verleden van Sebastian Vettel in de Formule 1.

Ervaring

Negatief over de transfer is hij echter niet. Hij vindt het een hele slimme zet van teameigenaar Lawrence Stroll. ‘’Hij zal een hoop ervaring met zich meebrengen. Hij won meer dan vijftig races en er staan vier wereldtitels achter zijn naam. Hij heeft een hele hoop kennis. Hij zal de ingenieurs en monteurs goed kunnen helpen om een hele goeie auto te bouwen.’’

De toekomst

Ook denkt Durkin dat Vettel en zijn nieuwe team een goed seizoen tegemoet gaat. ‘’Een tijd terug bracht het BWT Racing Point team naar buiten dat ze in vier tot vijf jaar graag podiumplekken zouden veroveren. Ik denk dat met de huidige auto’s ze al verder zijn dan waar ze gepland hadden te zijn op dit punt. Ik denk dat ze volgend jaar al zullen proberen zo af en toe op het podium te komen.‘’