Om lokale ondernemers een hart onder de riem te steken, is SushiPoint een nieuwe bezorgactie gestart. Zij stellen bij al hun vestigingen scooters beschikbaar om zo bestelde artikelen van gesloten ondernemingen te kunnen bezorgen.

SushiPoint directeur Hajo Bertrand is erg trots op dit initiatief. “Het is erg belangrijk om in deze tijden je lokale ondernemingen te ondersteunen”, vertelt hij. “Wij hebben een fantastisch bezorgplatform en dat willen we graag delen met de kleinere winkels. Zo kunnen zij hun hoofd boven water houden. Niet iedere winkel heeft een webshop, dus bel eens rond. Bellen is bestellen.” Het doel van deze actie is om lokale ondernemingen extra aandacht te geven zodat ze wat meer op de voorgrond komen.

Ondernemingen

ROBBERT Kennis van mode is een van de eerste ondernemingen die gebruik maakt van deze actie. “Wij willen als kleinere ondernemers elkaar graag steunen”, vertelt eigenaar Robbert Kennis. “Het is voor ons erg belangrijk dat mensen niet alleen naar de grotere winkelketens kijken maar ook aan hun lokale ondernemingen denken.” De actie lijkt al goed aan te slaan. Robbert Kennis heeft al veel positieve reacties gekregen en de eerste bestellingen met SushiPoint zijn al de deur uit te gaan. Het is volgens hem een geweldige actie voor zaken zoals die van hem.

Doordat de scholen nu ook gesloten zijn, zitten veel studenten die bij SushiPoint werken overdag thuis. Deze studenten zijn dan inzetbaar om de bestellingen van de ondernemingen rond te brengen. Op deze manier worden zowel studenten als ondernemers gesteund.

Ondernemingen kunnen zich aanmelden via het e-mailadres van SushiPoint of ze kunnen bellen naar de lokale vestiging. “Het is belangrijk om je favoriete kleine zaken te blijven ondersteunen. Zo komen we samen deze winter door”, aldus Hajo Bertrand.