Werknemers van het lingerie- en kledingmerk Hunkemöller B.V. bezorgen vanaf vandaag zelf pakketjes op de fiets: Express Delivery Service. Winkels moeten tot en met ten minste 9 februari gesloten blijven door de verlengde lockdown.

In het tijdelijke ‘nieuwe normaal’ kan denken in creatieve oplossingen een bedrijf helpen om overeind te blijven door bijvoorbeeld op alternatieve manieren in contact te blijven met de klanten. Dat doet Hunkemöller nu door haar vaste personeel in te zetten als fietskoeriers. Zo blijft het bedrijf de klanten op een persoonlijke manier betrekken bij hun merk in tijden van corona.

VOORTGANG NA LOCKDOWN

Klanten kunnen telefonisch contact opnemen met de werknemers om persoonlijk styling advies te krijgen of te vragen naar de beschikbaarheid van bepaalde items. Binnen een straal van vijf kilometer rond de betreffende winkel is het mogelijk om een bestelling te plaatsen die binnen vierentwintig uur wordt thuisbezorgd.

Hunkemöller wil kijken of dit lucratieve plan na de lockdown doorgezet kan worden in de grote steden. Hoe dat er in de praktijk uit gaat zien, is nog niet bekend.

NIEUWE UITDAGING

In Tilburg zijn de gehuurde fietsen afgeleverd en klaar voor gebruik. Ook de werknemers verheugen zich op de start van dit nieuwe initiatief. Na vijf weken thuiszitten door de lockdown zijn de werknemers er aan toe om weer bezig te gaan. Sylvie Kepers-Baarslag (29), filiaalmanager van de Hunkemöller in Tilburg, zegt heel blij te zijn dat er eindelijk weer wat te doen is.

Daarnaast ziet ze het als een mooie uitdaging. “Het is een hele nieuwe manier van werken”, vervolgt Sylvie. “Zoiets hebben wij nog nooit gedaan.” Nu hebben ze de kans om de klant uitgebreider te helpen. Met het beperkt aantal verkoopmedewerksters is hier in normale omstandigheden simpelweg de tijd niet voor.