Wedstrijdliefhebbers kunnen binnenkort thuis met vrienden op de bank een stadionervaring beleven. ‘Supportersbox’ is de nieuwe manier om een sportwedstrijd in huis te halen. Oprichters Boy van der Velden en Rutger Bosch zijn druk bezig met de laatste voorbereidingen.

GROOT GEMIS

Sinds de corona-uitbraak is het gemis van de tribunebeleving en het teamgevoel groot. De ondernemers hebben als doel om supporters alsnog een unieke beleving te bezorgen en het gemis hiermee te verzachten. Dit willen ze doen door de sportliefhebber mee te nemen in een programma vóór, tijdens en ná de wedstrijd. Ze bieden wedstrijdcontent, spelelementen, winacties en favoriete snacks en dranken uit het stadion. Denk bijvoorbeeld aan een Broodje Unox zoals je die in de Johan Cruijff Arena zou eten, of een Belgisch speciaalbiertje en stoofvlees tijdens de Grand Prix van België. Ook is er bij elke doos een verrassingselement inbegrepen.

ZELF BANKSUPPORTERS

Van der Velden en Bosch, goede vrienden en bedenkers van Supportersbox, zijn beide banksupporters van zowel voetbal als Formule 1. “We liepen al langer met de gedachte dat bankbeleving leuker zou moeten kunnen”, vertelt van der Velden. Vanuit daar zijn ze samen begonnen aan de uitwerking van hun idee. “Vooral nu tijdens corona missen supporters een stukje beleving op de wedstrijddag.” Het creatieve duo ziet eindeloze mogelijkheden met Supportersbox omdat er zoveel supporters zijn van verschillende clubs, sporten en evenementen.

De twee ondernemers hebben een pilot gedaan om de logistiek, techniek en verwerking van bestellingen te testen van hun concept. “De pilot was een succes. Nu zijn we druk bezig met de volgende stap”, aldus van der Velden.