Wakker Dier heeft organisatie Meatlovers van de nominatielijst van de liegebeestverkiezingen afgehaald. De organisatie heeft beloofd om de verpakkingen van hun producten aan te passen. 

 De liegebeestverkiezingen worden georganiseerd om bedrijven te ontmaskeren die de consument voorliegen over hun diervriendelijke producten, omdat de dieren vaak een slechter leven hebben dan dat de verpakking doet denken. Meatlovers was een van deze bedrijven, maar heeft beloofd dat ze gaan stoppen met het vals adverteren. Kenny Oostrik van Wakker Dier: “Als een kandidaat stopt met misleiden, zijn zij geen liegebeest meer en dan trekken we ze terug uit de verkiezing. Natuurlijk zouden we het liefst zien dat kandidaten hun praatjes waar maakten en hun dieren een beter leven geven, maar deze verkiezing gaat over misleiding.” 

Op de verpakkingen van Meatlovers producten staan kalveren die in een wei aan het grazen zijn. Volgens onderzoek van Wakker Dier staan deze kalveren echter binnen in stallen. De andere bedrijven die genomineerd zijn: de Keurslager, Olvarit, het zuivelkeurmerk PlanetProof en de kippenlobby. Ook deze bedrijven liegen volgens het onderzoek van Wakker Dier over de omstandigheden waarin hun dieren leven. Er kan tot woensdag 22 september gestemd worden door de consument op een van deze bedrijven.