De oplettende kijker heeft een telefoon-koord van het Nederlandse merk Ateljé kunnen spotten in het nieuwe seizoen van de hitserie Emily in Paris. Hoe komt de styliste bij het modieuze accessoire van dit Nederlandse merk terecht?

Het is dé Netflix-hit van dit moment: Emily in Paris. Een serie vol drama, humor en knappe personages. Maar vooral de looks in de serie stelen de show. Van Franse baretten tot kleurrijke designeroutfits: ze passeren allemaal de revue. Zo ook het witte parelmoeren koordje van Ateljé. Het merk werd opgericht door Yara Michels, influencer en oud-hoofdredacteur van Linda Meiden.

Mode-icoon

Het team achter Ateljé was in shock toen ze de trailer van seizoen twee keken. “We wisten van niks!”, vertelt Esmée Kleijburg, stagiair communicatie & PR bij Ateljé. “Maar het is zo ontzettend tof.” De styliste van Seks & the City maakt ook de looks voor Emily in Paris. Hoe het product bij de styliste terecht is gekomen? “Dat is voor ons ook nog steeds een raadsel”, legt Esmée uit. “Er zijn een aantal beroemdheden die Ateljé dragen. Misschien heeft ze ons bij een celebrity gespot.”

Tekst gaat verder onder afbeelding

Dit bericht op Instagram bekijken

Een bericht gedeeld door Ateljé (@shopatelje)

Van Afrika tot in Amerika

De bestellingen vliegen eruit: iedereen wil de hoesjes hebben. “Van over de hele wereld krijgen we orders binnen”, zegt Esmée enthousiast. “Het koord Cloudy dat in de serie te zien is, is inmiddels compleet uitverkocht!”

Emily in Paris gaat over hoofdrolspeelster Emily, gespeeld door Lily Collins, wie voor haar droombaan van Chicago naar het modieuze Parijs verhuist. Netflix heeft de fans twee nieuwe seizoenen van de hitserie beloofd. Meer over het geheim achter deze succesvolle serie lees je hier.